Nieuwe blog via mail binnenkrijgen?

zaterdag 5 maart 2016

Bijbelclub

Als Anita en ik aan komen lopen komen er gelijk blij een paar kinderen op ons afgerend. Ze dragen graag onze tassen naar binnen of geven even een hand tot we binnen zijn. Het is vrijdag middag en we hebben onze wekelijkse bijbelclub op de blindenschool. We leven met de bijbelverhalen en teksten nu toe naar Pasen. De kinderen doen heel goed mee. Daarna gaan we kralen rijgen, met de duplo spelen of op het bord tekenen.

Een paar weken geleden weken geleden vertelden we op de zondagschool het verhaal van de blinde Bartimeus. De collecte hebben we toen bestemd voor de blindenschool. Daar is zeep en suiker voor gekocht. En een groepje kinderen van de zondagsschool mocht mee om het uit te delen en mee te doen met de club. Het was een mooi stukje zichtbaar maken van het Evangelie voor de kinderen.

Onder het spelen loop ik nog even naar buiten om te kijken naar de voortgang van de bouw van de watertank en nieuwe wasbakken. Deze gaan verbonden worden met een nieuwe waterput die geslagen is. Daarmee zullen ze gratis water krijgen en het water is er dan altijd!
Voor zo'n project heb je alleen wel heel veel geduld nodig...

Ik ga weer op het vrolijke gezang af. Zingen doen de kinderen altijd, En het klinkt geweldig. Dat is echt hun talent waarmee ze God groot mee maken.














1 opmerking:

  1. Bedankt voor het delen...
    Ik had het gevoel dat ik even mee liep, keek en luisterde!
    Mooi en bijzonder om dit te mogen doen.
    Hartelijke groet,
    Linda de Vries

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn als je wilt reageren op onze blogberichten.